Showing posts with label am falling in luv.... Show all posts
Showing posts with label am falling in luv.... Show all posts

Friday, 12 October 2012

beg telekung idaman kalbu

at last! ai dapat jugak beg telekung yang menjadi igauan selama nih..
beg telekung ni xde kat mesia..first ai nampak beg ni masa my sista dgn ai benti solat kat R&R mana tah tak ingat..that was around 3 or 4 yrs back kot..ai asked her where did she get the bag, she said it is a gift from her fren..mmg ai suke banget lah dgn beg tu..unfortunately bag tu ader dekat bandung sahaja..huhu

last wik my opismet..lelaki bujang hokkey..nak holiday ke bandung..ai mintak tolong dia cari beg tu sampai jumpe....siap whatsapp dia lagi ingatkan beli bag tu...

2 hari lps tu, dia whatsapp ai & cakap dah satu gedung dia pusing tak jumpe pon bag telekung tu...siap bg ai gambo kedai bag..huhu

melampau la kan...bg gambo kedai beg..huhu

punye lah frust ai xtau la nak cite lagu mana...punah harapanku...uhuk...

today my opismet tu masuk opis..
dia panggil ai datang tempat dia & dia cakap..ai bernasib baik...erk..macam ader gud news jer..heheheh...

dia kobek2 beg dia & jeng...jeng..jengggggg........

yeay....bag telekung idaman ai ada!!!!!

my fren cakap, masa tu dia tgh pack2 barang nak balik dah..tetibe jer ader sorang mamat datang tempat dia & cakap 'bang beli bag bang...'

he said at first dia buat tak reti jer..pastu tgk lagi skali..eh mcm penah tgk ajer beg ni (before dia pi bandung ai ader tunjuk beg tu kat dia )...terus lah dia beli 1 plastik..dlm tu ader 6 bags...& he showed me first..ahahahah...ai amik 2 bags...sukeee sgt....tak dapat digambarkan dgn kata2..

nak tengok ke cemane rupe beg tu?
.
.
.
.
.

.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

ni masa belum bukak..

dah bukak mcm ni rupenye

sepantas kilat terus letak telekung kat dalam

suke.....suke...suke....
tengs azmi....

Monday, 6 February 2012

CINTA SANG RATU

'Tatkala Cinta Berbisik Suaranya Memuji Tuhan, Pabila Rindu Terusik Rasulnya Menjadi Pilihan..'

 bestkan quotes kat atas tu...mana ai dapat? ofkos la dari novel ramlee awang murshid...sequel ke 2 dari novel bagaikan puteri...



this time around, garapan novel lagik membuatkan ai taknak buat keje lain selain mengadap novel nih...nasib baik masa layan novel nih ai x kawen lagik, & si kecik iman pon lom kuar lagik...lepas habis baca novel nih, still terbayang2 character laksamana sunan yang gagah perkasa & sentiasa membasahkan lidahnya dgn kalimah2 Allah..oh bila lah agaknye ai nk jadi mcm laksamana sunan ek?...terbuai jugak dgn character ratu sulaman atau ratna yg lembut dalam keganasannya...seronok...seronok...dlm seminggu jugaklah ai got carried away dgn watak2 dlm novel kali nih...


SINOPSIS

Cinta Sang Ratu
laksana langit mencengkam purnama,
ibarat mutiara di lautan biru
saujana mata memandang, seluas langit terbentang.

Tatkala cinta berbisik, suaranya memuji TUHAN
Pabila rindu terusik, rasulnya jadi pilihan.

Sampai masanya cinta jadi taruhan
Sang Ratu menjadi impian.

Akhir Kurun ke 15: Ratu Sulaman terus memerhatikan kerumunan orang
ramai. Dia tertinjau-tinjau dan mengharapkan Laksamana Sunan segera
bangkit. Seketika tadi dia berjaya melepaskan sebilah anak panah tepat
ke belakang lelaki itu. Jantungnya kini bagai direntap kasar apabila
melihat jasad Laksamana Sunan diusung beramai-ramai. Hatinya rawan
teringatkan ucapan lelaki itu kepadanya.

"Sebagai manusia, aku sayang kepadamu."

Awal abad ke-21, bersendirian di bilik tidur, Haryani meraih
ingatannya kepada Dani. Lelaki yang telah menyelamatkan nyawanya itu
kini hilang sewktu tsunami melanda Aceh. Harapan untuk Dani hidup amat
tipis. Tidak mungkin Dani selamat dari badai ombak itu. hanya
kata-kata Dani sahaja yang menjadi pengubat resahnya.

"Haryani, walau apapun yang berlaku, saya tetap mencintai dan
menyayangi awak."

Dua wanita dari dua zaman ditakdirkan mencari lelaki-lelaki yang pada
mulanya mereka benci. Dan, akhirnya bertemu dengan orang yang dicari.
namun, apakah lelaki-lelaki yang ditemui itu masih memegang kata-kata
mereka sebagai satu janji?

Cinta Sang Ratu...
Mengulang kisah perkelahian di langit
yang berlanjutan kepada peperangan di bumi
semata-mata kerana cinta.

HIGHLY RECOMMENDED

Saturday, 4 February 2012

awan...kalau dapat kugapai.. maka saktilah hamba





am so very much into this...wat??? into wat???
ramlee awang murshid - novellis thriller no 1 di malaysia...

ok..ok...1st time i baca RAM punye novel masa tu my opismet yg intro...but she bagi sequel ke 2 ...i.e. CINTA SANG RATU..and habis jer baca mmg trus falling in love wit his novel...terus i nk pi cari novel yg pertama yakni...BAGAIKAN PUTERI....mmg best...got carried away & sangat lah jatuh cinta dgn LAKSMANA SUNAN...oh!(ader ke lelaki macam laksamana sunan abad ini? i doubt that)

mmg if skali glance, cite ni mcm x brp nk best...cer try baca sampai abis..muka surat ke 3 dah trus melekat taknak bergerak dari pembacaan....gila lah penangan RAM ni...curahan idea dia mmg sangat sangat sangat ..................................(dunno how to describe lah beb..kellasssssss)

garapan cerita bukannye hentam keromo...ada banyak rujukan yg dibuat...& yg sometimes x tercapai dek akal kite...

dan yang paling best...novel nih menerapkan nilai2 islam yg membuatkan reader insaf..(time tu jer insaf....huhuhuuuu)

sinopsis:

Haryani dan Laksamana Sunan...
saling jatuh cinta. Pertemuan kedua insan ini dalam satu dimensi di luar batas jangkauan manusia, malah sukar diterima lojik akal. Mereka dari zaman yang berbeza.

Haryani terperangkap dalam perkelahian antara kebaikan dan kebatilan manusia. Perjalanan yang panjang, penuh ranjau dan cabaran membuatkan Haryani dan Saifudin mendiamkan sahaja cinta yang terpendam.

Dani... pertama kali melihat Haryani yang terlantar koma di hospital terus jatuh hati. Dia berusaha membawa Haryani kembali semula ke abad 21.

Antara dua lelaki, Haryani terpaksa membuat pilihan. Antara dua nyawa dalam jasadnya; sama ada tinggal bersama Laksamana Sunan pada penghujung kurun ke 15 atau kembali semula ke abad 21. Tiada dua kehidupan dalam zaman yang berlainan. Salah satu kehidupan itu mesti mati!


HIGHLY RECOMMENDED

tba...cinta sang ratu