Monday, 19 December 2011

xmas deco

last wiken bawak iman gi jenjalan...ekceli mummy yg nk sgt gi ou tu tgk xmas deco sbb kawan mummy ckp deco dia cantik. mmg tujuan gi ou tu sbb nk tgk xmas deco yg betemakan laut2 dan ikan2... mummy likeeeeee

dah sampai ou..apalagi..jom iman kite amik gambaaaa.....

iman & abah
wit 5 princess including mummy..gagagaga
cian iman tecepitt
ish nak pegi mana laa iman nih
nice deco
mummy sukeeeee
pasni nk gi usha deco kat the curve pulak laaa....jom cek im...heheheheh

Saturday, 17 December 2011

homemade mashed potato wit mango gravy

semalam balik dr amik iman frm umah bs, mummy singgah kat kedai brg2 buat kek and beli unsalted butter...berkobar2 nih nk try new recipe utk iman...



dinner utk iman mlm smlm was mashed potato dgn sos mangga...

mumula mummy purikan mangga

then mummy macak kejap puri mangga tu dgn unsalted butter

pastu rebus potato n blend wit unsalted butter
dh siap blend


then tuang kuah mangga atas potato


tadaaaaaa....dh siap utk dimamam


thanx to sis fara kertina waty sbb share recipe ni dlm blog dia...cedapppp...mummy pon sukeee....

Saturday, 10 December 2011

new achievement



since dah 8 bulan nih, mummy notice iman dh start panjat memanjat..bile letak kat dlm pool tu, hah mule lah nk panjat tgk mummy kat luar...kalau boley diri tegak x pe lah jugak..ini tak stabil langsung..kejap kang bedebabbbbb jatuh...so dlm pool tu kalo x mummy, mesti abah kena ada..bila salah sorang ade xnak pulak panjat pool...iman..iman...

mummy notice gak iman dah tumbuh 2 batang gigi bawah...patut la asik dok jelir2 lidah ajer kejenye..tu mesti nk rasa gigi baru dia tu...heheheh

meh tgk a few pix iman panjat pool



stage 1


okeh..dh dapat paut

lagi sket

yeayy...i can see mummyyy

Sunday, 4 December 2011

labu & bb chair

hmmmm...n3 lps mummy story about pumpkin puree for iman....dah syiok2 mamam, kol 12.30 iman terjaga dari tido n melalak sekuat hati...bagi nenen pon takmo...kata mak, kalo bb taknak susu maknanye dia kembung...KEMBUNG???? alamakkkk...panik jap mummy....pikir2 balik ni mesti sbb labu yg iman mkn tadi...sbb mak kata labu angin...maybe iman x tahan kot...nampaknye x dpt la bg iman mkn labu lagi...huhuhuhuuuu...pasni buy labu pon, mummy & abah jer la yg makan...

semalam(sabtu) cek im bawak kitorang pegi selangor agrofest kat shah alam...saje jer bawak iman jln2...dia boring dok umah asik merengek jerr...banyak jugak booth bukak kat sana tp xde pape pon yg we all beli kecuali kepok lekor n air manggo lassi...hehhehe...kua pon dh lps asar...lepak sana sampai nk dekat maghrib...solat maghrib kat tesco extra shah alam...not ad la surau dia...then we heading to citta mall...shopping complex baru...

1st impression..wowww...cantiknye tempat ni..& definitely ni tempat lepak org2 kaya...hehehe..kat sini ada presto..where they sell the groceries..ala mcm tesco n giant tu...cantik sgt tmpt jual sayo n buah dia...neatly arranged...telupe pulak nk snap pic kat dlm presto tu...next time la...

@citta mall

xmas deco kat blakang tu


arinih pulak..ade wedding invitation..so arinih mkn nasik minyak lah mummy n abah...iman kat umah td dh mamam bubur+bayam+kobis.

@ d wedding


lepas wedding, we all trus g ikea...mak aiii...banyaknye umat manusia kat ikea nih...shopping for xmas i gez...kat sini mummy nk beli kerusi baby untuk iman...n mummy got it with very reasonable price - rm49 :) i likeeeeeeeee....


with his new ikea bb chair
close up

Friday, 2 December 2011

pumpkin puree

ingat mlm ni nk buat la bubur nasik + ayam...but since iman xleh mkn ayam, terpakse lah tukar menu lain..

smlm mummy dgn cek im gi teco...jalan punye jalan, ternampak la labu...so ape lagi..beli lah...1st time beli labu since married nih...b4 dis, x terpikir pon nk masak labu...tapi bila baca blog mummy2 otai tu, ada state labu is good for baby, so mummy pon beli lah sebijik

menu iman untuk mlm nih....puree labu....mummy rebus dgn kulit2 sampai empuk...make sure kulit kat bawah sbb takut labu hancur....biler dh empuk, mummy angkat & tunggu dia sejuk...then baru korek & serve to si kecik kesayangan mummy...eh before tu, mummy rasa sket....sedappppppppppppp
yg belum rebus & yg dah rebus siap korek isi dia
pumpkin yg dh sip utk iman mamam

allergy ayam??

smlm cek im tolong mummy prepare puree ayam untuk si kecik tu...almaklumlah mummy ada sikit ngeri kalau pasal ayam nih..hehehe

mumule cek im basuh dulu pastu dia rebus sampai empuk & blend. then mcm puree sayo biase tu, letak dlm ice cube & frozenkan...so arinih mummy excited bangat la nk prepare 1st bubur nasi campo ayam and broccoli kat iman....

tapiiiiii....lepas abis jer iman mamam bubur tu...abis satu badan dia naik rashes...aikkkk...allergy ayam ke budak kecik nih? takkan ikot prangai mummy lak kott????ajaib nih...

hmmm...nampaknye, tpaksa lah abah iman yg abiskan puree ayam tu...ngehngehngehhhh
puree ayam yg bakal menjadi santapan abah iman..mueheheheh

Thursday, 1 December 2011

homemade solid food for your baby

a few days back mummy godek2 fb sbb nk cari web yg ada link dgn cemane nk masak2 makanan untuk baby..yelahh iman dah 8 bulan..mesti dia dh boring mkn bubur & sayo jerr...
godek punyer godek terjumpa la dlm fb ade forum about homemade solid food for your baby....so mummy pon ask to join group....thanks to sis fara kertina waty sbb sudi mengapprovekan request mummy...

my 1st impression...wowwwww.....i love the group...and mummy dpt baca blog2 yg ditulis oleh super mummy in d group...all about food for d little ones....and yg paling best dorang sume tak lokek ilmu...

paling mummy suka, they share link with all d members, satu buku yg mmg superb, fantastic and very knowledgeable for new mommies like me...

mummy definitely will get one