Tuesday 26 July 2011

aqiqah iman zareef

26/7/2011

baru arinih ada masa nk update…

24/7/2011 aritu we all buat majlis aqiqah iman zareef…buat dekat umah ibu mertua (MIL..short form nye..heheh) ku di gombak…
Friday nite ibu, abah man & kakak nurin dtg KL…ari sabtu tu aku & hubby pukul 8 pg dah terpacak kat gombak..banyak nk kene buat…hubby & father in law aku gi semenyih amik kambing aqiqah…aku tinggal la kat umah MIL menyebokkan diri tolong2 apa yg patut…kupas kentang, isi telur dlm box, sapu2 sket…hehehe…

Hubby & FIL balik dr semenyih bawak kambing siap ada kepala & kaki…tu diaaa …1st time nih tgk kambing kene potong kapla…yang tolong melapahnye bapak sedara hubby aku…Dato’ Yusak..dok kat area umah MIL aku jerr…

Siap jer kambing tu dipotong2, cek im ajak aku tolong dia basuh dgn tepung….hahhhhh???? basuh kambing? TIDAKKKKKK… Ikan pon aku x penah siang…daging yg small2 pon aku x penah basuh (errr aku takut arrr nk pegang) ..yg penah aku basuh mince beef  nk wat spaghetti tu aje larrr….last2 dia basuh dgn MIL….heheheheh….


Eh lupe laks….bb iman tinggal dgn ibu kat umah…sehari suntuk jugak la ibu dgn abah man x tido sbb nk jaga iman…ngeh ngeh ngehhhhhhh….ok lar..oklarrr…sbb dh jaga iman, mummy upah blanje mkn kat thai base…antara menu …butter prawn, black pepper beef, sweet sour fish fillet, tomyam soup  & kerabu mangga….yummylicioussss








The next day, Sunday,   majlis aqiqah iman zareef…kol 10.30a.m gerak dr apartment ke gombak…cek im smlm dh balik gombak..overnite kat sana…banyak lagik keje nk buat

Buaian berendoi dah pasang semlmnye…aku tempah kat wafri collection…basic buai jerrr…tp nice…I like…kaler white…beautiful



Masa org2 masjid tu potong jambul dia…dia relax jer..tak nangis pon…mesti dlm ati dia ckp…apa la org2 ni wat kat rambut aku nihhh….


Lepas baca selawat sume, ramai la org dok kerumun dak kecik nih….tak ketinggalan aunty SITIS…heheh…makcik makcik belah cek im pon ada dtg…ayat yg kua dr molot dorang…uishh…putihnye awakkk…besarnyeee….bulatnyeee….ensemmmmnyeeee….tukar dari tangan org ni ke tanagn org tu…mumula relax lagi…lelama…member dh rimas…mula la melalak…apa lagi, bg susu pastu letak dlm buai…zzzzzzzzzzz




ni kazen iman with his mummy...the luvly kak eney...megat hudzariff b. megat syaiful bahari...lahir 2 ari awal dr dia....nama pon sama...






Bila iman dh bangun…tibalah masa yg mummy tunggu2…time for membotakkan kepala iman…heheh…mummy dh import org yg berani nk cukur rambut bb…bukan org lain pon..husband opismet aku…tu pon sbb dia penah cukur rambut anak buah dia….



farina & hubby (mamak potong rambut bb & assistant)

Tengah dok membotakkan tu, boleh lak dia buat muka….mcm tau2 jer rambut pacak dia nk dikorbankan…heheheh


pasrah jer laaa

No comments:

Post a Comment

yg rajin mengomen