Saturday 4 February 2012

awan...kalau dapat kugapai.. maka saktilah hamba





am so very much into this...wat??? into wat???
ramlee awang murshid - novellis thriller no 1 di malaysia...

ok..ok...1st time i baca RAM punye novel masa tu my opismet yg intro...but she bagi sequel ke 2 ...i.e. CINTA SANG RATU..and habis jer baca mmg trus falling in love wit his novel...terus i nk pi cari novel yg pertama yakni...BAGAIKAN PUTERI....mmg best...got carried away & sangat lah jatuh cinta dgn LAKSMANA SUNAN...oh!(ader ke lelaki macam laksamana sunan abad ini? i doubt that)

mmg if skali glance, cite ni mcm x brp nk best...cer try baca sampai abis..muka surat ke 3 dah trus melekat taknak bergerak dari pembacaan....gila lah penangan RAM ni...curahan idea dia mmg sangat sangat sangat ..................................(dunno how to describe lah beb..kellasssssss)

garapan cerita bukannye hentam keromo...ada banyak rujukan yg dibuat...& yg sometimes x tercapai dek akal kite...

dan yang paling best...novel nih menerapkan nilai2 islam yg membuatkan reader insaf..(time tu jer insaf....huhuhuuuu)

sinopsis:

Haryani dan Laksamana Sunan...
saling jatuh cinta. Pertemuan kedua insan ini dalam satu dimensi di luar batas jangkauan manusia, malah sukar diterima lojik akal. Mereka dari zaman yang berbeza.

Haryani terperangkap dalam perkelahian antara kebaikan dan kebatilan manusia. Perjalanan yang panjang, penuh ranjau dan cabaran membuatkan Haryani dan Saifudin mendiamkan sahaja cinta yang terpendam.

Dani... pertama kali melihat Haryani yang terlantar koma di hospital terus jatuh hati. Dia berusaha membawa Haryani kembali semula ke abad 21.

Antara dua lelaki, Haryani terpaksa membuat pilihan. Antara dua nyawa dalam jasadnya; sama ada tinggal bersama Laksamana Sunan pada penghujung kurun ke 15 atau kembali semula ke abad 21. Tiada dua kehidupan dalam zaman yang berlainan. Salah satu kehidupan itu mesti mati!


HIGHLY RECOMMENDED

tba...cinta sang ratu

No comments:

Post a Comment

yg rajin mengomen